MUP je konačno shvatio da krši EU Direktivu o vozačkim dozvolama.
Prođe li prijedlog izmjena Zakona o sigurnosti prometa na cestama, koji je Vlada po hitnoj proceduri uputila u Sabor, ograničenje od 80 kW za mlade vozače odlazi u povijest. Razlog?
Nemogućnost ujednačene primjene na domaće i strane vozače, čime je Ustavni sud još 2013. uvjetovao opstanak spornog ograničenja…
No, nije Ustavni sud došao glave spornom ograničenju, nego je MUP konačno shvatio da postupa suprotno Direktivi 2006/126/EC o vozačkim dozvolama. I to upravo zato jer se trudi ujednačeno primjenjivati ograničenje od 80 kW.
Konkretno, u 2014. se među 5100 kažnjenih mladih vozača našao i 31 stranac, a policija u tim slučajevima nije imala nikakvo pravo pisati kaznu od 1000 kuna. Kao što smo glasno upozorili još u ožujku, u Direktivi 2006/126/EC stoji da države članice mogu primjeniti svoje nacionalne odredbe o ograničenju, privremenom oduzimanju, povlačenju ili poništavanju prava na upravljanje vozilomisključivo na strance koji u dotičnoj zemlji imaju prebivalište, što znači da je ograničenje od 80 kW moglo vrijediti , osim za hrvatske državljane, samo za vozače kojima je uobičajeno prebivalište Hrvatska.
U Direktivi pritom piše, kako ne bi bilo zabune, da je uobičajeno prebivalište mjesto u kojem osoba boravi najmanje 185 dana u kalendarskoj godini, zbog osobnih ili poslovnih razloga. Znači, ograničenje od 80 kW nikad se i nije smjelo primjenjivati u slučaju turista ili vozača na bilo kakvom proputovanju, barem ne odkad smo punopravna članica EU. Kako god, sporno ograničenje od 80 kW odlazi u povijest – za vjerovati je da će Sabor usvojiti predloženo već 15. svibnja, a da će izmjene stupiti na snagu već krajem svibnja. Upravo na vrijeme da policija ne bude u problemima kad nahrupe mladi turisti…
Izvor: Autoklub