robert bosak 2x1 komunikacije ipsos puls

Zahuktava se kampanja za jesenske parlamentarne izbore i sve je veći interes javnosti za anketama o rejtingu stranaka i političara. No što kada različite ankete pokazuju prilično kontradiktorne rezultate? Po jednima HDZ vodi pred SDP-om za 8,6 posto, po drugima SDP vodi HDZ za 2,5 posto. Po jednima je šef HDZ-a Tomislav Karamarko popularniji od premijera, po drugima je Zoran Milanović popularniji od Karamarka. A istovremeno, u tim drugima, građani nisu zadovoljni radom Milanovićeve Vlade.

Kojoj od najeksponiranijih agencija vjerovati – Ipsos Pulsu, Promociji Plus, Mediani ili 2×1 komunikacijama? Od četiri spomenute agencije za istraživanje javnog mišljenja, najbliža konačnom izbornom rezultatu posljednjih predsjedničkih izbora bila je agencija 2×1 komunikacije. Jedino su njihovi rezultati ukazivali na to da će Kolinda Grabar-Kitarović pobijediti Ivu Josipovića. Očekivano, mnogi mediji su nakon ovakvog uspjeha počeli preuzimati mjesečne rezultate ove agencije o rejtingu parlamentarnih stranaka, po kojima je Domoljubna koalicija popularnija nego u rezultatima konkurencije.

Dobar prijem anketa 2×1 komunikacija u medijima je, također očekivano, brzo zasmetao konkurenciji. Danas, dva mjeseca pred izbore, rad vlasnika agencije 2×1 komunikacije Roberta Bosaka javno preispituje direktor agencije Ipsos Puls Srđan Dumančić.

U komentaru za najnoviji Globus Dumančić je izjavio kako ne poznaje osobno Bosaka iako je predsjednik Udruženja za istraživanje tržišta pri HGK, te da ne zna na koji način radi, ali je iznenađen kako tako brzo odradi ankete.

”Nemam uvid pa ne mogu to komentirati. U Udruženju se sada zalažemo da se omogući što veća transparentnost kod anketa kako bi se izbjegle takve rasprave, tako da klijenti imaju uvid u proces nastanka ankete, da mogu vidjeti sve materijale, a i mi sami kontroliramo te procese tako da se provjeravaju ispitanici jesu li ih anketari uistinu posjetili”, kaže Dumančić.

Dumančić kao da između redova optužuje Bosaka za netransparentnost i upitnu metologiju. Bosak mu pak u izjavi za portal direktno.hr uzvraća kako brzina u izradi ankete ovisi o broju pitanja i broju djelatnika.

”Anketiranje može trajati 30 sekundi i 10 minuta. Moje protupitanje je zbog čega Dumančiću za 941 ispitanika i za 3-4 pitanja treba minimalno 15 dana. Je li to zbog bildanja cijene ankete? Ako se računa da su cijene telefonskog impulsa odavno pale, zašto bi njega anketa na 1000 ispitanika morala koštati nekoliko desetaka tisuća kuna? A terenska čak sto tisuća?! Realno, takve se ankete mogu napraviti za puno manje novca, čak i za 10 tisuća kuna. Ja se ne uklapam u njihov cjenik i rušim im cijenu jer radim profeisionalno i objektivno. Žao mi je što sam im poremetio njihov financijski plan za buduće razdoblje”, ironičan je Bosak.

Napominje kako je Ipsos Puls držao monopol na tržištu naplaćujući pet puta skuplje svoja istraživanja.

”Mi radimo bolje i brže, oni su naučili raditi po staroj staljinističkoj metodologiji”, ističe Bosak.

Osvrnuo se i na činjenicu da Ipsos Puls posao odrađuje na terenu, a ne samo telefonski.

”Terenske ankete ne radi više nijedna renomirana agencija u svijetu. Pokazale su se kao preskupe i neučinkovite. A što se transparentnosti anketa tiče, neka Dumančić dokaže transparentnost njegovih anketa u zadnje tri godine, kojima će dokazati po čemu je to Karamarko najnepopularniji, i kako Milanović, bez obzira na lošu ocjenu rada Vlade, može biti popularniji od Karamarka. Neka transparentno javnosti pokaže gdje je i na kakvom uzorku dobio takve rezultate. Je li ih dobio u Rijeci, utvrdi SDP-a ili primjerice u Negoslavcima? Gdje su mu transparentni rezultati koji su Josipoviću davali još jedan mandat dok se protukandidati još nisu ni znali?”, pita se Bosak.

Zaključuje kako agencija 2×1 agencija rezultate istraživanja izrađuje ”brzo i precizno”.

”Za razliku od Ipsos Pulsa i Dumančića, koji napiše rezultat koji mu dan ranije izdiktira Vesna Pusić. Prema njegovim anketama Ivo Josipović je još uvijek predsjednik, neka mu netko kaže da je na Pantovčaku došlo do promjene”.

Izvor: Direktno.hr