Idući tjedan predsjednica raspisuje izbore. HDZ ovaj tjedan predstavlja gospodarski program. SDP ga prema anketama navodno sustiže. U HRT-ovoj emisiji Otvoreno gostovali su Jasmina Popović, komentatorica na HRT-u, Ivan Hrstić, kolumnist Večernjeg lista , Tihomir Dujmović, kolumnist Slobodne Dalmacije i Boris Rašeta, kolumnist 24 sata i 24 Express.
Otpočetka izbjegličke krize u Hrvatskoj nagledali smo se najneobičnijih i ružnih stvari, a “glavni problem je u tome što je premijer Milanović zakasnio s procjenom situacije koju je trebao napraviti još prije tri mjeseca”, rekao je Tihomir Dujmović.
Složio se i Boris Rašeta koji smatra da ne samo Hrvatska, već niti jedna zemlja nemaju rješenje. Ako Milanović pošalje policiju ili vojsku, skočit će sam sebi u usta, jer je obećao da neće. Ako to ne učini, onda ako se dogodi još jedan veliki val, poen ide HDZ-u.
Jasmina Popović vidi izbjegličku krizu kao temu sa širokim kontekstom i posljedicama koja se koristi u predizborne svrhe, a za SDP-ov motivacijski skup rekla je da je izgledao neprirodno.
Ivan Hrstić predviđa kaos ako se zatvore granice, a dotad će izbjeglice prolaziti, građani će biti zadovoljni, a Milanović će veselo jahati prema izborima.
Što je s Planom 21?
Tihomir Dujmović upozorio je da se uopće ne govori o gospodarskim i drugim problemima koji su nastali u mandatu ove vlade i “umjesto da raspravljamo o Planu 21 od jedne pa do druge točke, da vidimo ima li razloga dat još jedan mandat Milanoviću, sad po zamisli velikog Amerikanca, koji savršeno amerikanizira kampanju”, to je sve u drugom planu, samo “taj Amerikanac zaboravlja što je Milanović i što je SDP.”
A “priča izgleda fantastično” nastavlja Dujmović, Milanović “počinje vikati Hrvatska, a meni smiješno, i publika nenavikla na SDP-ovom skupu, ona uopće i ne zna da treba reći Hrvatska jer to nikada ne viče na skupovima, pa zastave na skupovima.”
“On je izgubio jednu drugu stvar iz vida. Kad je Milanović došao na vlast upravo na HTV-u na pitanje Tito ili Tuđman rekao je Tito. Sad u ova dva mjeseca on trči s tablom i zakucava tablu Tuđmanovog imena na aerodrom, drži se za srce, stoji ispred zastave, kune se u hrvatstvo. On podcjenjuje pamet. Zar on stvarno misli da četiri i pol milijuna idiota živi u ovoj zemlji i da ne pamte što je tri i pol godine govorio”, podsjetio je Dujmović.
Što se tiče programa, Dujmović kaže da se zaboravlja da SDP nema program. “SDP-ov stranački program piše Antun Vujić, imamo stranku koja je na vlasti koja uopće nema programe, ni gospodarskog, ni socijalnog, ni političkog, a mediji ih ništa ne pitaju.
Svaki novinar koji vidi nekog iz HDZ-a ili Karamarka, pita gdje im je program. A imate sto SDP-ovaca koji se svaki dan motaju po televizijama, svi okreću glavu i nitko ih ne pita osnovna pitanja.
Na temelju kojeg programa vi vodite državu!? Na temelju kojeg je programa SDP socijaldemokratska stranka? Nemate jedan jedini papir. Jednu jedinu knjigu koju je na tu temu preveo je pokojni Boris Maruna, nemate jednog šalabahtera, sve stara literatura iz SKH”, podsjeća Dujmović.
Slučaj Klabot zvoni na osvetničko ponašanje
O slučaju smjene zapovjednika ATJ Lučko Alana Klabota Ivan Hristić rekao je da taj slučaj “zvoni na osvetničko ponašanje. Priča da se nekoga smjeni jer je rabio u privatne svrhe službeni automobil, jasno je da se radio o opravadanju za nešto drugo”, a s Hristićem složio se i Dujmović spominjući moguću osvetu od nekog od lavova ili lavica iz SDP-a.
Predizborne ankete u službi su manipulacije
Kod pitanja anketa Dujmović je jasno rekao da ankete služe u Hrvatskoj za manipuliranje javnog mnijenja.
“Zadnja četiri izborna ciklusa sve su agencije osim jedne promašile. Ta agencije koje mi danas slušamo tvrdile su da Josipović ima 65 posto popularnosti. Nakon toga u pristojnoj zemlji, uzmete ključ, zaključate vrata, i prestanete se time baviti. Oni nakon petnaest dana ponovno nastavljaju.” Dujmović veliki problem vidi u hrvatskim medijima koji daju povjerenje takvim agencijama jer umjesto da nakon tih nevjerodostojnih otkažu suradnju i prestanu od njih uzimati podatke i “kažu hvala, nakon četiri izborna ciklusa sve ste promašili. Mi ne možemo odgajati naciju kad ponovno uzimamo agencije koje su imaju pogrješne rezultate”, zaključio je.
Ivan Hristić problem s anketama između ostalog vidi i u tome jer agencije zanemaruju hrvatske izborne posebnosti, “izborne jedinice, broj birača, ne znamo koga taj broj anketiranih predstavlja. Agencije prodaju poluproizvod koji naručitelji interpretiraju kako im odgovara”, kazao je Hristić.
Izvor: Sloboda.hr/Narod.hr/HRT