Studenti prve godine Fakulteta elektrotehnike i računarstva koji su ove godine prvi put upisali kolegij Matematika 1 te nisu uspjeli položiti ispit, imat će mogućnost popuniti praznine u znanju na Elementarnoj matematici. Ovogodišnji brucoši koji izraze želju u ljetnom semestru će prelaziti gradivo iz srednje škole kako bi lakše riješavali više matematike. Dekana FER-a Nedjeljko Perić ističe da su spomenuti kolegij uveli jer su profesori uočili kako je razina znanja kod brucoša, unatoč dobrim stranama državne mature, ipak u zadnjih nekoliko godina opala.
Prema mišljenju profesora na zagrebačkom Fakultetu elektrotehnike i računarstva, razina znanja iz matematike kod brucoša je u posljednjih nekoliko godina u padu. Stoga mnogi studenti prve godine imaju problema s polaganjem ispita iz kolegija Matematika 1. Upravo zbog te činjenice, FER je u ljetnom semestru ove akademske godine uveo Elementarnu matematiku.
Nulta ili Elementarna matematika za popunjavanje rupa u znanju
Budući da su matematika i fizika baze na koje se nadograđuje tehnička znanost, spomenuti predmeti su na FER-u dosta zahtjevni. Stoga oko svladavanja gradiva iz tih kolegija studenti imaju najviše problema.
– Iako na ovaj fakultet dolazi negdje oko 35 posto najboljih učenika iz matematike i oko 38 posto iz fizike, gledno po ocjenama na državnoj maturi, mi ipak uočavamo da postoje neke rupe u znanju kod dijela brucoša. Da bi taj problem smanjili, dogovorili smo se da ćemo pokrenuti jedan poseban predmet – Elementarna matematika, rekao nam je dekan FER-a Nedjeljko Perić.
Nastavio je kako bi na taj način olakšali studentima polaganje viših matematika, ali bi ih i pripremili da počnu razmišljati na drugačiji način nego što su to radili u srednjim školama.
Sporiji tempo i veća interakcija sa studentima
Takozvani mostni kolegij traje samo prvih sedam tjedana semestra po šest sati tjedno. Budući da je cilj pomoći studentima detektirati dijelove elementarne matematike koji im predstavljaju problem te ih razjasniti, na predavanjima će biti sporiji tempo rada, veća interakcija sa studentima, puno riješenih zadataka te objašnjavanja i razjašnjavanja.
– Ovaj potez je za svaku pohvalu i svi bio stali trebali slijediti primjer FER-a. Ako već vidite da je neki predmet problematičan stotinama studenata, možda je stvarno kvaka u tome da im isti trebate više približiti, a ne da su studenti lijeni. Položio sam Matematiku 1 iz drugog puta, ali sam se pošteno namučio oko tog ispita i bilo bi mi dosta lakše da sam imao priliku slušati Elementarnu matematiku, rekao nam je Luka, student treće godine FER-a.
Dodao je kako je dobro što je za prvi put dano studentima na volju hoće li isti pohađati ili ne, no smatra da bi već sljedeće akademske godine trebao biti obavezan kolegij koji će uvelike olakšati studiranje budućim generacijama.
Izvor: Srednja.hr
Foto: Mojfaks