djeca_invaliditet

Američke škole, prema podacima ministarstva obrazovanja, koriste strože disciplinske mjere prema manjinskim i učenicima s invaliditetom nego prema ostalim učenicima. Ministarstvo obrazovanja i ministarstvo pravde je donijelo uputstva koja bi korigirala takvu praksu i disciplinsku politiku u školama učinila pravednijom i efektnijom. Dosadašnjom praksom su se kršila osnovna građanska i ljudska prava učenika s invaliditetom i manjinskih učenika.

Zabrinjavajući broj mladih ljudi je kažnjen, izbačen iz škole ili čak priveden zbog relativno bezazlenih slučajeva kao što su neispravno nošenje školske uniforme, tučnjave u školskom dvorištu ili smijanja tijekom nastave.

U uputstvima je posebno naglašeno da bi rutinske disciplinske mjere moralo provoditi školsko osoblje, a ne zaštitari ili čak policija. Školsko osoblje bi moralo biti u stanju provesti disciplinske mjere, a posebno se naglašava suradnja s roditeljima sa svrhom izgradnje povjerenja između škole i roditelja.
Iako učenika koji pohađaju nastavu pod posebnim programom u SAD ima 12 posto, čak 20 posto kažnjenih i isključenih učenika čine učenici u posebnom programu, a čak 25 posto ih je među slučajima privedenih učenika, tvrde u uputstvima.

Ovo je samo jedan u nizu slučajeva gdje obrazovno-odgojne institucije, umjesto da stvore odnos povjerenja s učenicima s invaliditetom i njihovim roditeljima, koriste represivne mjere, ne samo zato što ne znaju, nego zato što su po svojoj prirodi inertne i oportunističke.
Nažalost, kako u SAD, tako i u nas, razna uputstva i administrativne mjere “odozgo“ su samo puka slova na papiru i sastavni su dio istog problema.

Autor: B. Šutalo
Izvor: IN Portal