panamski_kanal_pixabay.jpg.655x300_q85_crop_upscale

Gradnja nikaragvanskoga međuoceanskog kanala koji će konkurirati Panamskome, počet će 22. prosinca pošto budu odobrene studije o izvedivosti, objavio je odbor koji nadzire taj projekt.

Nikaragvanski kanal vrijedan pedeset milijarda dolara, a dugačak 278 kilometara, bit će duži, dublji i širi od Panamskoga. Ruta je odobrena u srpnju, a radove će izvoditi hongkonški koncern HKND na čelu s kineskim tajkunom Wang Jingom.

Član odbora Telemaco Talavera najavio je da će studije o izvedivosti biti odobrene idući mjesec. Plan je sagraditi kanal u roku od pet godina, da bude u funkciji oko 2020. Dužnosnici kažu da se u projekt unose male izmjene, pa će se podvodni dijelovi jezera jaružati, a ne minirati.

Bill Wild, glavni projektni savjetnik tvrtke HKND kaže da će se u prvoj godini radova iskopati više od milijun kubičnih metara zemlje. To je golem projekt, nitko ne može ni zamisliti koliko je velik i izazovan, rekao je i dodao da će u prosincu početi gradnja prilaznih cesta, smještaj za pedeset tisuća radnika te gradnja privremene luke na obali Tihoga oceana, prenosi HRT.

Kanal širok između 230 i 520 metara i dubok 27,6 metara ići će od Punte Gorda u Karipskom moru preko jezera Nikaragve do ušća rijeke Brito na Pacifiku.
Nikaragvanska vlada objavila je da izabrala tu trasu kako bi izbjegla zone velike bioraznolikosti i zaštitila područja na kojem živi autohtono stanovništvo. Aktivisti za zaštitu okoliša svejedno su jako zabrinuti zbog učinka koji će kanal imati na jezero Nikaragvu, najveće u Srednjoj Americi, koje je važan izvor pitke vode.

Nikaragvanski dužnosnici tvrde da njihov kanal neće izravno konkurirati Panamskomu nego mu biti komplementaran. Kažu da je veći kanal nužan zbog širenja globalne trgovine i sve većih tankera koji ne mogu proći Panamskim kanalom niti nakon njegova proširenja. Uvjereni su također da će projekt izvesti zemlju iz siromaštva. Predsjednik Daniel Ortega i njegovi suradnici sigurni su da će se zaposlenost u zemlji povećati zahvaljujući kanalu i pratećim učincima.

Nikaragvanska oporba smatra da kanal nikada neće biti izgrađen i da je sve samo propaganda i medijska predstava kako bi se siromašnom stanovništvu pobudile lažne nade u napredak.