U Hrvatskoj je razvijen i proizvodi se novi podatkovni centar za Facebook koji će, kad bude dovršen, biti među tri najveća podatkovna centra u Europi i jedini koji kompanija ima izvan SAD-a, doznaje Poslovni dnevnik na konferenciji IDC Datacenter Transformation 2015.
Riječ je o modularnom podatkovnom centru temeljenom na zelenim tehnologijama koji se slaže poput Lego kockica. Proizvođač tih kockica, odnosno specijalnih kontejnera opremljenih napajanjem i hlađenjem te popratnom tehnologijom, zagrebačka je podružnica korporacije Emerson Electric, odnosno dio EMR Holdinga. Hrvatski Emerson razvio se kao jedinica u sastavu kompanije Nikola Tesla. Prije 15 godina tvrtku je kupio EMR Holding. Luka Gašpar, direktor hrvatskog Emersona, nam je potvrdio da rade za Facebook.
“Hrvatska je svjetsko središte za tehnologiju modularnih podatkovnih centara u okviru Emersona, a mi smo najveći takav igrač na svijetu i radimo posvuda”, kaže. Proizvodni pogon lokalne tvrtke Emerson smješten je u halama nedaleko Zaboka. Tamo se kontejneri grade, testiraju te pripremaju za transport u Švedsku. Potom ih se doprema u Luleu na sjeveru Europe, 100 km od Arktičkog kruga.Opseg posla iznimno je velik. Novi Facebookov centar bit će ključno mjesto za pohranu podataka svih korisnika iz Europe, Bliskog istoka i Afrike, njih više od 800 milijuna.
Prostirat će se na 30 tisuća kvadrata. Na IDC-evoj konferenciji moglo se neslužbeno doznati da u Hrvatskoj svi podatkovni centri zajedno imaju tek oko 3000 m2. Pojedinačno najveći kapacitet nudi PCK kod Jastrebarskog. No, ukupno je šest većih igrača među kojima su HT, Vipnet i Metronet od telekoma te još dva neovisna “igrača” Altus IT i Megatrend.
Ukupno se u tom biznisu vrti tek 3 mil. eura. U regiji, pak, ti centri predstavljaju mnogo veći biznis. Agencija IDC Adriatics objavila je da u srednjoj i istočnoj Europi to tržište vrijedno 1,89 milijardi dolara i nezaustavljivo raste. Ivan Juras, analitičar za IT usluge i softver IDC Adriaticsa, kaže da se i u Hrvatskoj očekuje veliki rast tog tržišta. “Više od polovice korporativnih korisnika ne planira više ulagati u vlastite podatkovne centre već će te usluge tražiti na tržištu i to je prilika za hrvatske ponuđače”, kaže Juras.
Izvor: Poslovni.hr