Foto: Snimka zaslona
Jedna od tema emisije Peti dan na HRT 3 bile su i škole za djevojčice i dječake. Gosti su bili dr.sc. Nino Raspudić, dr.sc. Marija Selak i dr. sc. Boris Jokić.
“Ono što je izazvalo kontroverzu jest način na koji su se određene teze plasirale u javnost i stihijska reakcija javnosti. Teze koje su se plasirale u javnost su da učenici ili učenice u jednospolnim školama ostvaruju bolji uspjeh i imaju bolji odgojni ishod, te kontroverzna teza da se u takvim školama potiče normalnost u odnosima sa suprotnim spolom. Sve su te teze vrlo sporne”, rekao je Jokić.
“U jednom znanstvenom radu Boris Jokić i Zrinka Ristić Dedić koji se bavi razlikama u školskom uspjehu učenika trećih i sedmih razreda osnovnih škola u RH s obzirom na spol učenika i obrazovanje roditelja, naveo si niz tvrdnji koje su suprotne”, rekla je Selak i pročitala mu dijelove, te tako pokazala da Jokić osporava sam sebe.
“Razlike u uspjehu postoje, vezane su uz različite elemente, i naravno da bi modifikacije unutar sustava trebalo raditi na taj način, ali za rješenje ovog problema nije nužno separirati djecu u odvojene škole. Nisam siguran da ljudi koji vode ove škole žele to nametnuti za cjelokupni sustav. O biološkim razlikama vezanim za školski uspjeh – kako su žene u Hrvatskoj probile tu tezu, naime, 1960. je bilo 29,5% doktorica u Hrvatskoj, 1990-ih je bilo 50,8 %, a 2014. 61,7 %. Sve rodne stereotipe treba pobijati, uključujući i to da su neke discipline za nekoga, a neke za nekog drugoga”, pravdao se Jokić.
“Ja nisam govorila o biološkim razlikama nego citirala rad kolege Jokića u kojem je govorio o povećanju spolnih razlika i spolu učenika kao važnom faktoru, jednom od najznačajnijih faktora u gledanju obrazovnih postignuća kao najkonzistentnijim nalazom u polju obrazovnih znanosti”, poručila mu je Selak.
Emisiju u cijelosti možete pogledati OVDJE.
Izvor: Sloboda.hr/HRT/Narod.hr