Vodstvo Nissana tvrdi da se stvari kreću na način koji jamči da će solid-state baterije biti na tržištu tijekom 2028. godine. To će označiti prekretnicu u razvoju koncepta elektromobilnosti, budući da baterije sljedeće generacije donose dvostruko veću gustoću energije i tri puta brže punjenje od sadašnjih litij-ionskih baterija.
Početkom 2022. Nissan je najavio planove za početak serijske proizvodnje čvrstih baterija 2028. Probna proizvodnja će dakle biti pokrenuta 2025., dok bi posao inženjera trebao biti završen 2026. mediji u svijetu Autocara, a tom prilikom naveo je tri glavne prednosti ove vrste baterija.
David Moss ponovio je kako će korištenje baterija nove generacije dovesti do tri puta bržeg punjenja, dostizanja snage od čak 400 kW. Osim toga, Nissan ima za cilj udvostručiti gustoću energije uz prepolovljenje troškova proizvodnje, a sve u usporedbi s trenutnom generacijom litij-ionskih baterija. U ovoj fazi razvoja, inženjeri u Japanu, u suradnji sa znanstvenicima koji rade na Sveučilištu Oxford, dizajnirali su ćelije od deset centimetara. Završne ćelije bit će otprilike veličine prijenosnog računala.
Baterije na kojima Nissan radi sve su u čvrstom stanju, što bi praktički značilo da su uklonjeni svi tekući elementi. Most je rekao novinarima da je tvrtka trenutno u prednosti kada je riječ o eliminaciji tekućeg elektrolita. Njegovo zadržavanje imalo bi negativan utjecaj na energiju i prijenos snage. Također je spomenuo da bi korištenje nove tehnologije učinilo unosnijim lansiranje velikih električnih kamioneta i crossovera, kao i SUV vozila.
Za naslovnu fotografiju odabran je futuristički koncept Surf-Out predstavljen krajem pretprošle godine, a 2028. je također dosta daleko od ove perspektive, pa je teško povjerovati da je ovaj prototip nekakva najava električnog pickupa sa solidnim baterijama. To bi moglo imati veze s glasinama da Nissan planira prodavati mali električni kamionet u Sjedinjenim Državama.
Moss je odbio otkriti koje će električno vozilo biti prvo u liniji koje će dobiti čvrste baterije, ali je jasno nagovijestio da to neće biti nijedan od trenutačnih modela. Objasnio je da je potrebno implementirati potpuno novu arhitekturu, napomenuvši da Nissan može ponuditi dvije veličine punjivih baterija pri konstantnim brzinama, bez razlike u odnosu na promjene temperature okolnog zraka.
Činjenica da Nissan traži rješenje za obje strane u području solid-state baterija ne znači da je japanski entitet napustio litij-ionske baterije, jer Moss vjeruje da će te dvije opcije koegzistirati na tržištu, barem za trenutak. Nova generacija litij-ionskih paketa bit će spremna sredinom desetljeća, a baterija bez kobalta trebala bi uslijediti 2028. godine. Procjenjuje se da će lansiranje najnovije generacije ovih ćelija smanjiti troškove proizvodnje do 65% u usporedbi s onima koji nastaju sastavljanjem današnjih baterija.
U međuvremenu, motori s unutarnjim izgaranjem ostaju relevantni, ali Moss je rekao da Nissanove pogonske jedinice neće biti modernizirane kako bi na kraju zadovoljile toliko kritizirane propise definirane u standardu Euro 7. Logika iza ove odluke je da će strogi zakoni o emisijama, proizvodni SUS motori postati znatno skuplji u Europskoj uniji, dok se procjenjuje da će električna vozila postati pristupačnija. Posljedično, dostizanje točke u kojoj se cijene konvencionalnih i električnih vozila izjednače je isključivo pitanje vremenskog okvira. Moss smatra da je “taj trenutak sve bliži”.
Nissan neće biti prvi proizvođač automobila koji će izbaciti serijsku verziju modela sa solidnim baterijama. Toyota će biti ta koja je najavila svoje rješenje za 2025. godinu. Naravno, pod pretpostavkom da se ostvare planovi najvećeg proizvođača automobila na svijetu. S druge strane, vozilo koje će integrirati solid-state baterije neće biti čisto električno, već hibridni model.
Nadalje, njemački BMW je jedna od nekoliko kompanija koje su objavile da njihovi ljudi marljivo rade na oživljavanju solid state baterija. Iz Bavarske su obećali da će testni proizvodni ciklus istog započeti tijekom ove godine, dok će pokazno vozilo biti spremno prije 2025. godine.
Izvor: Sloboda.hr/AutoRepublika
foto: AutoRepublika