Nastupom Hrvatske na četiri turistička sajma u europskim gradovima protekloga ke tjedna počela intenzivna sajamska promocije domaće turističke ponude u organizaciji Hrvatske turističke zajednice (HTZ), koja će za nastupe na ukupno 24 sajma u ovoj godini utrošiti 7,5 milijuna kuna.
Broj sajmova za ovu godinu, prema programu rada HTZ-a, za 11 je manji u odnosu na prošlu godinu. No, iz Glavnog ureda HTZ-a napominju da nastupe na sajmovima osim njih samostalno organiziraju i županijske/regionalne te gradske turističke zajednice, kao i predstavništva HTZ-a, što u konačnici znači i više od navedenog broja sajmova.
Ove će se godine, kao i lani, organizirati i road show i jednokratne prezentacije na javnim mjestima za širu publiku u inozemstvu, specijalizirane prezentacije za ciljane skupine, poslovne partnere i medije kao i poslovne radionice Sell i Buy Croatia.
Važnim za promociju u HTZ-u smatraju to što da se ove godine s oglašavanjem krenulo znatno ranije nego prošlih godina, i to pojačanim klasičnim ili offline te online oglašavanjem kako bi se osigurala veća prisutnost turističke Hrvatske u raznim medijima i što veći doseg i prepoznatljivost brenda.
Prvi su ove godine već krenuli i to protekloga tjedna u nizozemskom Utrechtu i austrijskom Beču, dok se ovoga tjedna nastavljaju sajmovi u njemačkim gradovima Stuttgartu i Duesseldorfu, a slijede sajmovi u Leeuwardenu (Nizozemska), New Yorku, Ljubljani, Madridu, Bratislavi i krajem siječnja u Zuerichu, gdje će Hrvatska na sajmu FESPO biti i zemlja-partner s pojačanim nastupom. U veljači slijede nastupi na sajmovima u Bruxellesu, Milanu, Muenchenu, Pragu, Beogradu, Herningu i Essenu, u ožujku u Berlinu, Tulinu i Moskvi, u svibnju u Frankfurtu, a u studenom u Londonu i Barceloni te u prosincu u Parizu.
Offline i online oglašavanje ove godine na 18 tržišta
Offline i online oglašavanje HTZ će ove godine provoditi na 18 emitivnih tržišta svrstanih na primarna i sekundarna, pri čemu su primarna Njemačka, Austrija, Ujedinjena Kraljevina, Skandinavija, Italija, Francuska, Slovenija, Hrvatska, zemlje Beneluxa, Švicarska, Španjolska, SAD i Japan, a sekundarna Poljska, Rusija, Češka, Mađarska i Slovačka. Najviše će se oglašavati sunce i more, kampovi, nautika, kultura, vino i gastronomija, aktivni odmor, poslovni turizam te zdravstveni turizam.
Od ukupno planiranih 61 milijun kuna za offline oglašavanje (tiskovine, televizija, radio, outdoor-plakatiranje, video wall-ovi, javni prijevoz i drugi) utrošit će se 20 milijuna kuna, na online (renomirani portali i najpopularnije internet tražilice) 33,21 milijun kuna, a na komunikaciju na društvenim mrežama (postojećim kanalima HTZ-a na Facebooku, Twitteru, YouTubeu, Google+, Instagramu, Pinterestu, Foursquareu i LinkedInu) 5 milijuna kuna.
Online oglašavanje na nekim tržištima (UK, Njemačka, Skandinavija, Nizozemska i Francuska) krenulo je već krajem prošle godine, dok veći dio počinje već u veljači, pri čemu su, kako kažu, imali u vidu da je za neka tržišta presudan ‘tajming’ u donošenju odluka za provođenje godišnjeg odmora (tržišta ranog bukinga).